' HOŞGELDİNİZ '

HOŞGELDİNİZ buradan ayrılamayacağınızı temenni ederim iyi eğlenceler...


Bu Blogda Ara

16 Şubat 2010 Salı

Renkler ve şirketler

Renkler ve şirketler
Kansas Üniversitesi sanat müzesinde bir araştırma için halının altını elektronik bir sistemle donatmışlar, duvar rengini beyaz ve kahverengi olarak değişebilir yapmışlar. Arka fon beyaz kullanıldığında, insanlar müzede yavaş hareket etmiş, daha uzun süre kalıp, daha fazla alanda dolaşmışlar. Arka fon kahverengiye döndüğünde ise, insanlar müzede çok daha hızlı hareket edip, daha az alan dolaşmış ve müzeyi daha kısa sürede fark etmişler. O yüzden dünyadaki fast food lokantalarının hepsinin sandalyeleri ve masaları kahverengi, duvar boyaları ise kahverengi-şampanya-pembe karışımıdır. Hiç bir fast foodcunun duvarını beyaz göremezsiniz. Renklerin insanlar üzerindeki yadsınamaz etkisini fark eden batili şirketler bunu iş yaşamında sıklıkla kullanmaktadırlar. Büronuzda kahverengi mobilyalar kullanmayın ! Erol Aksoy'un bildiğinden midir bilinmez, kahverengiyi hiç sevmediği, Coşkun Ulusoy'un çalışanlarına kahverengi takım elbise giydirmediği söylenir. Kahverengi ayni zamanda teklifsiz, rahat bir renk olarak kabul edilir.Iş görüşmelerinde, profesyonel toplantılarda sakin kahverengi giymeyin.


Kırmızı, iştah acar. O yüzden dünyadaki gıda firmalarının hepsinin logosunun kırmızı olduğunu hayretle fark edeceksiniz; Cola Cola, Pizza Hut, Mc Donald's, Ülker, Burger King,Nescafe... Kırmızı tansiyonu yükseltir ve kan akışını hızlandırır. Zamanı unutun ! İştahınız açılsın daha çok için ! Uykusuz kalın !


Yeşil, güven verir. O yüzden bankaların logolarında en çok tercih ettikleri iki renkten biridir. Yatak odası için de rahatlatıcı bir renktir. Yaratıcılığı körükler. Batıda büyük otellerin mutfaklarında duvar renginin, aşçıların yaratıcılığını arttırmak için yeşile boyandığını duymuştum. Hastaneler de logo ve iç dizaynlarında yeşili tercih eder. Çünkü rahatlatıcı ve sakinleştiricidir. Tabiatı en çok hatırlatan renktir. Yeşil alanlarda insanların daha az mide ağrısı çektikleri tespit edilmiş. Sakız paketlerinde ve sebze satılan yerlerde de yeşil en tercih edilen renktir.


Siyah, gücü ve tutkuyu tercih eder. Hırsın da bir ifadesidir. Bizde ve batıda siyah, matemi simgelerken Japonya'da mutluğun simgesidir. Fonda kullanıldığında karamsarlığı çağrıştırır. Işığı yok eder. Konsantrasyonu en çok getiren renktir. Einstein, konsantre olabilmek için perdeleri siyah, gün isigi olmayan bir odaya girer ve öyle düşünürmüş.


Freud, maviyi sakin diye niteler. Faber Birren ise tansiyonu düşürdüğünü söyler. Araplar ise mavi taşların kanın akışını yavaşlattığına inanırlar. Nazar boncuğu o yüzden mavi taşlıdır. Sakinleştirici bir renktir, batıda bu etkisi yüzünden intiharları azaltmak için köprü korkuluklarını maviye boyarlar. Amerika'da bir ilkokulun duvarlarını beyaz ve portakal renginden maviye çevirmişler, çocukların yaramazlıklarının azaldığını tespit etmişler. Mavi ve özellikle lacivert kozmik bir renk olarak kabul edilir; sonsuzluğu, otoriteyi ve verimliliği çağrıştırır. O yüzden dünyadaki firmaların yarısından fazlası logolarında maviyi kullanırlar. Hilton amblemini laciverde çevirirken, insanların kafasında daha büyük kuruluş imajı oluşturacağını biliyor.
Ayni şekilde Bill Clinton, Büyük Jüriye ifade vermesinden önce mavi kravat takarak daha altın-bronz karışımı bir sekil ve rengi kullandığı görürsünüz.Daha çok altını ve parayı çağrıştırır çünkü.


Mor, nevrotik duyguları açığa çıkardığı, insanları bilinç altında korkuttuğu tespit edilen bir renk.


Pembe giyenlere, hizmetlerinden dolayı ödeme yaparken kendimizi daha rahat hissettiğimizi tespit etmişler. Ingiltere'de Boots ve Marks and Spencer mağazalarında tüm tezgahtarların pembe gömlek giydiğini gördüm.


Sari, geçiciliğin ve dikkati çekiciliğin ifadesidir. O yüzden tüm dünyada taksiler saridir. Dikkat çeksin ve geçici olduğu bilinsin diye. Araba kiralama firmaları logolarında hep sariyi kullanırlar. "Ürün geçici, lütfen geri getirin" demek istiyorlar. O yüzden dünyada hiçbir banka ambleminde bildiğimiz sariyi kullanmaz. (Portakal ve bronz ya da bakir kimi zaman yer alabilir. ) Paranın geçici değil, kalıcı olmasını isterler. Benim bugüne kadar sariyi logosunda baskın bir renk olarak kullandığını gördüğüm tek banka bizim devlet bankası Vakıfbank'dır.


Beyaz, istikrarı, devamlılığı ve temizliği simgeler. Bu yüzden eğer üzerinde fazla şaibeler olan bir politikacıysanız, beyaz ağırlıklı kıyafetleri seçmelisiniz. Beyaz elbiseler sizin temiz olduğunuz imajını verir İşte renklerin dünyası ve şirketlerin bunu nasıl kullandıkları ve bizle nasıl oynadıkları...

Hiç yorum yok: